[4e] Divine Power

Venha trocar idéias sobre os mais variados sistemas de RPG e seus cenários.

Moderador: Moderadores

[4e] Divine Power

Mensagempor Kazack em 16 Jul 2009, 00:05

Alguem já tem o livro e disponibilizou algumas coisas na net, aqui vai o post de um louco em outro fórum:

Avengers

Censure of Unity: You gain a +1 bonus to damage rolls against your oath of nemity target for each ally adjacent to that target. The bonus increases to +2 at 11th level and +3 at 21st level.

At-wills:

Bond of Censure
Charm, Divine, Implement, Radiant
Standard Action | Ranged 5
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. Will. If the target is your oath of enmity target and no enemies are adjacent to you, you can make two attack rolls and use either result.
Hit: You pull the target a number of squares equal to your Intelligence modifier. If the target ends this movement adjacent to you, it takes 1d10 radiant damage.

Leading Strike
Divine, Weapon
Standard Action | Melee weapon
Target: one creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W]+Wisdom modifier damage. One ally adjacent to you or the target gains a bonus to his or her next damage roll against the target equal to your Intelligence modifier.

---

Paragon Path: Ardent Champion
Preq: Avenger, Censure of Pursuit class feature, oath of enmity power.

Holy Ardor(11): Whenever you make two attack rolls because of your oath of enmity, you score a critical hit if both dice have the same roll, except if both rolls are 1.
Ardent Action(11): When you spend an action point to take an extra action, you can also make a saving throw or shift a number of squares equal to your Dexterity modifier.
Ardent fury(16): Once per round when you score a critical hit against your oath of enmity target, you can shift 1 square and make a basic attack against that target as a free action.

Fanatical Flurry
[Encounter] Divine, Weapon
Standard Action | Close Burst 2
Target: Your oath of enmity target and each enemy in burst.
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 2[W]+Wisdom modifier damage
Effect: You take a -2 penalty to all defenses until the end of your next turn.

Battle Rapture
[Daily] Divine, Stance
Minor action, Personal
Effect: until the stance ends, your attacks deal extra damage against your oath of enmity target equal to 1d10+one-half your level. In addition, when any ally deals damage (not ongoing damage) to your oath of enmity target, you take 3d6 damage.

Irresistible Ardor
[Daily] Divine, Weapon
Standard Action | Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs AC
Hit: 4[W] + Wisdom modifier damage. You regain the use of an encounter power that you have already used during this encounter.
Miss: Half damage.
Effect: Until you attack a creature other than your oath of enmity target or until the end of the encounter, you gain a +2 power bonus to all defenses against the attacks of your oath of enmity target.

---

Feats:
Divine Distraction [Heroic]
Prerequisites: Avenger, Censure of Unity class feature, oath of enmity power
Benefit: When you are adjacent to your oath of enmity target, your allies gain a +1 bonus to damage rolls against that target.

Fist of Heaven [Epic]
Prerequisite: 21st level, avenger, oath of enmity power.
Benefit: Your oath of enmity target takes a -2 penalty to saving throws.

---

For the impatient, a quick summary:

Paladins get ...

Virtuous Strike: Radiant melee Cha vs AC - 1[W]+Cha radiant, works as a mba and grants you +2 to saving throws

Ardent Strike: str/cha vs AC, melee - 1[W]+Str/cha damage and imposes divine sanction. Can be used on charges.

Divine sanction is like DC that doesn't need to be upheld, but still deals 3/6/9+Cha damage when the enemy attacks others. It's a mark that damages. Ardent Vow replaces lay on hands and gives Wis uses of a minor action that gives you 5+Wis extra damage against the target and each hit until end of encounter puts the divine sanction on the target.

There is also a heroic feat that gives +Str to DC damage. I would say the paladin has become a very good multi-target defender.

Clerics get...
Recovery Strike: Str vs AC, 1[W]+Str and the next ally to hit the target gains Cha mod hp.
Astral Seal: range 5 ,wis+2 vs ref - on hit target takes -2 to defs and next ally to hit target heals cha+2.

And a cool heroic feat called Pacifist Healer: When you use a divine power that allows a target to spend a surge, you add your charisma modifier and +1d6 per tier to the healing, but - when you deal damage to a bloodied enemy, you are stunned until the end of your next turn.

Invokers get:
Hand of Radiance 1-3 targets (4 on epic), range 10, wis vs ref, 1d4+wis damage.
Mantle of the Infidel: Range 20, vs will, 1d6+wis radiant and if the target is marked the penalty to attack rolls it takes from the marked condition is -4 instead of -2, 2d6+wis at epic.
Visions of Blood: Close blast 3, fear, psychic, vs will -1d6+wis psychic damage and the target takes a -1 penalty to all defenses until the start of your next turn.

Baleful Malediction is a heroic feat for Covenant of Malediction that imposes a -2 penalty to attack rolls to all targets hit with divine encounter and daily attack powers.

Fonte: RPG NET

---------------------------

Meu cleric devoted vai ficar ainda mais apelão *_*
Já não será possivel dar mais dano do que ele cura! :D
Powered by Necromancy®
Kazack

[4e] Divine Power

Mensagempor Allefcapt em 16 Jul 2009, 23:17

Olá a todos,

Só lembrando que a SPELL não garante a veracidade de nenhuma informação.

Abraços,
"É o seu navio que faz o porto.
Lance ferros com sabedoria"

Diários do Capitão Allef: http://www.fotolog.net/allefcapt
Aventura: http://www.alqadim.blogger.com.br/index.html

"Todo o homem é culpado do bem que não fez." Voltaire
Allefcapt

[4e] Divine Power

Mensagempor Kazack em 17 Jul 2009, 13:47

Allefcapt escreveu:Olá a todos,

Só lembrando que a SPELL não garante a veracidade de nenhuma informação.

Abraços,

Obviamente não, tanto é que a fonte é de outro local :P
Powered by Necromancy®
Kazack

[4e] Divine Power

Mensagempor Torneco em 17 Jul 2009, 18:26

Finalmente uma atualização na marca do paladino?
Torneco

[4e] Divine Power

Mensagempor Kazack em 17 Jul 2009, 19:14

Torneco escreveu:Finalmente uma atualização na marca do paladino?

Não é bem o que parece ser, essa outra marca é uma marca de poder... Ela ainda permite a movimentação do oponente, e o dano no aliado, a diferença agora é que ele dá dano em mais oponentes, mantendo um marcado com DS, enquando engaja outro pra deixar o DC.

Marcas matadoras de minions :P
Powered by Necromancy®
Kazack

[4e] Divine Power

Mensagempor Youkai X em 04 Ago 2009, 10:44

E então? Como ficou o Divine Power? Um bom suplemento? Ele ajuda mesmo as classes divinas? E essa divine sanction? E os domínios? Novas possibilidades de builds matadoras?
Youkai X

[4e] Divine Power

Mensagempor WillDice em 04 Ago 2009, 11:10

Youkai X escreveu:E então? Como ficou o Divine Power? Um bom suplemento?

Eu gostei. Parece ser o ___ Power com mais fluff, falando sobre os deuses e como seus fieis agem.

Ele ajuda mesmo as classes divinas?

Ainda não vi na prática, mas parece que sim. Mais opções para clérigos e paladinos (builds se focando em um só atributo principal agora são viáveis), e builds de invocador e avenger trazendo novas estratégias.

E essa divine sanction?

A ideia de colocar "a parte boa" da marca do paladino através de poderes foi boa, mas não foi perfeita. Tem um talento que permite adicionar o bônus de Força no divine challenge, mas ele não afeta a sanction.

E os domínios?

Nada mal, nada mal.

Novas possibilidades de builds matadoras?

Paladino causando dano de striker foi a única que notei, mas deve ter mais.
Imagem Imagem
Imagem Imagem
Imagem Imagem
WillDice

[4e] Divine Power

Mensagempor Elven Paladin em 04 Ago 2009, 14:20

Parece ser o ___ Power com mais fluff, falando sobre os deuses e como seus fieis agem.

Ou seja, o estoque de idéias mecânicas da Wizards está se esgotando e eles estão jogando espaço do livro fora com fluff, como era feito com as Classes de Prestígio Morbidamente Obesas do fim do D&D 3.5 ? Por que toda vez que eu penso em mais material fluffy em livros que foram feitos para ser totalmente crunchy, eu penso em conteúdo inútil e irrelevante. :b
"Eu não sou católica, mas considero os princípios cristãos - que tem suas raízes no pensamento grego e que, no transcorrer dos séculos, alimentaram todas as nossas civilizações européias - como algo que uma pessoa não pode renunciar sem se aviltar" Simone Weil

When you decide to grant power to government, start by thinking "What powers would I allow the government to have over me if I knew that my worst enemy in the world was going to be in charge of this government?" - Hastings & Rosenberg.
Elven Paladin

[4e] Divine Power

Mensagempor ferdineidos em 04 Ago 2009, 14:23

Olha, paladino parece ter melhorado bastante.

Acredito que tenha se equilibrado com os outros defenders.
"Entre todas as tiranias, a tirania exercida para o bem de suas vítimas é a mais opressiva.Talvez seja melhor viver sob o olhar de nobres usurpadores do que de intrometidos moralistas onipotentes."
ferdineidos

[4e] Divine Power

Mensagempor Kazack em 04 Ago 2009, 15:04

Advogado de Regras escreveu:
Parece ser o ___ Power com mais fluff, falando sobre os deuses e como seus fieis agem.

Ou seja, o estoque de idéias mecânicas da Wizards está se esgotando e eles estão jogando espaço do livro fora com fluff, como era feito com as Classes de Prestígio Morbidamente Obesas do fim do D&D 3.5 ? Por que toda vez que eu penso em mais material fluffy em livros que foram feitos para ser totalmente crunchy, eu penso em conteúdo inútil e irrelevante. :b

Não é bem assim, eles precisavam falar sobre deuses para falar sobre dominios, explicando cada dominio para cada Deus, e como implementar isso em outros Deuses, alem de mostrar que o mesmo Deus pode ter mais de uma caracteristica que gere dominios (como Moradin, que foi o Guerreiro Anão que derrobou gigantes, mas também foi o criador de tudo que os anões adoram). O espaço utilizado pra Fluff foi muito bem utilizado.

Pode ser comparado ao Familiar do Arcane Power.