) de D&D 4e, o tal customer service e olhe a resposta deles:To use a Divine Chalenge against a invisible target, the paladin must have a sucess in a Perception check by ten against the Stealth result of the invisible target.
Our
The paladin not necessite of such skills check and automatically may use Divine Chalene against a invisible target.
Thanks by the attention and forgive my english.Jos? Eduardo,
Hello. The Paladin must be able to see the target to use divine challenge, so he will have to make a successful perception check.
Please write us back if you require any further assistance.
We would appreciate your feedback on the service we are providing you. Please click here to fill out a short questionnaire.
To login to your account, or update your question please click here.
Evan T.
Online Response Crew
Wizards of the Coast
1-800-324-6496 (US and Canada)
425-204-8069 (From all other countries)
Monday-Friday 9am-6pm PST / 12pm-9pm EST
Bem, sobre a sua pergunta:
Então vamos simplificar: onde no livro diz que há diferença entre um ataque close ou area que afeta um alvo ou que afeta todos na área?
O meu entendimento do tópico TARGETING WHAT YOU CAN’T SEE do Player's Handbook é este:
Se o poder afeta toda área pouco importa se o personagem sabe ou não sabe o quadrado onde o alvo está, afinal o poder afeta toda a área. A coisa muda de figura quando o poder pede que o personagem escolha um ou mais alvos dentro da sua área, quando o personagem precisa ser bem sucedido em seu teste de Percepção por 10 ou mais para saber em qual/quais quadrados estão os alvos ou senão vai ter que escolher quadrados aleatórios.
Note que o Customer Service concorda com o meu entendimento sobre o fato, não que isso conte muito né, fica mais ou menos como um outro membro do fórum dizendo eu concordo.

.